Skip to content

Tartu Poistekoori noored lauljad etendustes Carmen

Käesoleval hooajal jätkub koostöö Teater Vanemuinega lisaks Linda di Chamounix produktsioonidele ka Bizet’ ooperiga Carmen. Pea 3 tunnine etendus on Eesti Teatriliidu aastapreemiate jagamisel esile toodud kõrgetasemelise kujunduse poolest, pälvides Natalie Mei nimelise auhinna ning isikupärase värvilahendusega kunstilise terviku loomise eest mastaapse lavapildi ja karakteersete kostüümide eest on auhinna pälvinud Maarja Meeru – aastasl 2016.

Carmeni rollis debüteerib käesoleval hooajal Dara Savinova Rootsi Kuninglikust ooperist. Eestis sündinud Savinova on lõpetanud Salzburgi Mozarteumi ülikooli ning on laulnud peaosi Viini teatris Theater an der Wien, Detmoldi ooperis Saksamaal, Zürichi ooperis Šveitsis, Rootsi Kuninglikus ooperis, Versailles’ Kuninglikus ooperis ja mujal.

“Carmeni” dirigent Risto Joost on kindel, et Dara Savinova meeldib eesti publikule väga. “Tema olemises on publikule oluline see, et ta on kogu aeg publikuga kontaktis ja ta on hästi šarmantne ja musikaalselt hästi tundlik.”

Don José rolli esitab sel hooajal tenor Luc Robert, kes õppis laulmist Québeci konservatooriumis Montréalis Claudette Denysi ja Gabrielle Lavigne’i juures ning liitus Kanada ooperiteatri ooperistuudioga Torontos 2002. aastal. Uutena rollides on veel Micaëlana Kadri Kõrvek ja Sigrid Mutso.

Liivakarva toonides amfiteater õhkub Sevilla kuumust, meelas mustlaskaunitar keerleb asuursiniste flamenkokleitide hiigelsleppide keskel, don José hääle saatel võiks surra.
Anne Prommik, ajaleht Sirp

Ooper valmis 1875. aastal ja põhineb Prosper Mérimée samanimelisel jutustusel. Esietendusel vilistati ooper välja ja kriitikud andsid sellele ühiselt hävitava hinnangu. Tänaseks on „Carmenist“ saanud Georges Bizet’ tuntuim teos ja see kuulub maailmas enim lavastatud ooperite hulka.

 Vanemuise uus „Carmen“ on oma välise mastaapsuse juures ühtviisi edukalt lüüriline, dramaatiline ja sensuaalne; see hoidub targalt moraalsetest hinnangutest, teenides mitte eetikat, vaid lugu ning andes vastuse asemel publikule etenduselt koduteele kaasa küsimuse: kas Carmen on ohver või kahjur või koguni mõlemat?
Alvar Loog, ajaleht Postimees

 Olen uhke ja õnnelik, et saan Vanemuises niisugust „Carmenit“ vaadata. See on esimene „Carmen“ mu elus, mida ma sellise naudinguga olen vaadanud. Millised koorid, milline täpsus! /…/ Ma oleksin seda „Carmenit“ nautinud liikumise ja visuaalse külje pärast ka siis, kui ei oleks olnud muusikapiuksugi. Ja millised meisterlikud lauljad! Minu meelest ületab lavastuse tase nii kujunduse kui ka häälte poolest kõvasti seda, mis Mezzo kanalis näha on.
Evald Kampus, Vanemuise selts

Georges Bizet’ „Carmen“ esietendus Vanemuises 22. aprillil 2015. Teose on lavale seadnud Giorgio Madia (Itaalia), lavastuse algne muusikajuht ja dirigent on Paul Mägi, dirigent Risto Joost, kunstnik Maarja Meeru ning videokunstnik Mikk-Mait Kivi. Lisaks nimetatud solistidele on „Carmenis“ laval Jānis Apeinis (Läti RO), Märt Jakobson, Karmen Puis, Pirjo Jonas, Taavi Tampuu, Simo Breede, Rasmus Kull, Jaan Willem Sibul. Kaasa teevad Vanemuise sümfooniaorkester, ooperikoor, balletitrupp ja balletikooli õpilased ning Tartu Poistekoor. Järgmine etendus toimub 23.01.2022 kell 16.00 Vanemuise Teatri suures majas.

 

Jaga ka teistega: